sobota, 23 sierpnia 2014

O objawach hipo, które hipo nie zapowiadały oraz o Glukagonie G-Pen mini, na którego czekam z niecierpliwością

O tym, że objawy nadchodzącej hipoglikemii mogą być różnorakie wiemy wszyscy. Wiemy również, że objawy te mogą być całkowicie niestandardowe i każdy z nas, chorujących na cukrzycę, niedocukrzenie będzie odczuwał inaczej. 

U mnie bardzo częstym objawem zwiastującym ciągły spadek cukru jest ból żołądka. Tak, tak. Było tak również tym razem, wczoraj wieczorem.

Położyliśmy się z mężem trochę wcześniej do łóżka z chęcią obejrzenia w końcu na Bluray "Ojca chrzestnego" (bez bicia przyznam się, że nigdy wcześniej nie oglądałam). Po pół godziny filmu zaczął boleć mnie żołądek i już wiedziałam co się będzie wyprawiało. 
O 20:07 miałam 153- zjadłam kromkę chleba.
20:44 134
20:50 130
21:22 114
21:38 107
21:52 103
22:05 91
Od 20:44 do 22:05 cały czas jadłam cukier, próbowałam podnieść poziom, ale mając 91 nie byłam już w stanie niczego włożyć do ust, a tym bardziej przełknąć, bo było mi tak okrutnie niedobrze, że myślałam tylko o wizycie w toalecie i przytuleniu muszli :/ Podjęłam więc decyzję o podaniu minimalnej dawki Glukagonu. Po 5 minutach było już 99, później 130. Niestety, nie uniknęłam hiper na poziomie 273mg/dl i tak czy siak wędrowałam do łazienki- tyle lepiej, że nie straciłam przytomności, co mogłoby mieć miejsce gdybym Glukagonu nie podała. Rano obudziłam się z cukrem 83. 

Jestem dzisiaj przez to wypompowana, niewyspana, ale dojdę do siebie.

Próbowałam przeanalizować wczorajszy dzień i dojść do tego, co mogło być przyczyną takiego dziwnego spadku. Nie wiem. Nie uprawiałam wczoraj żadnego sportu, nie wysilałam się, nie przegięłam z insuliną.





Na kolację owszem, miałam 74mg/dl, ale zjadłam 3 kromki z szynką, odpowiednio skorygowałam dawkę i na dodatek wypiłam słodką herbatę. Nie mam pojęcia co się stało.

Obecnie Glucagen HypoKit możemy dostać tylko w jednej formie- zastrzyku. Tabletkę musimy rozpuścić przy użyciu wody ze strzykawki, możemy użyć tego tylko raz, bo traci swoje właściwości. Niedawno na blogu 3mamcukier czytałam wpis o Glukagonie (G-Pen) od firmy Xeris Pharmaceuticals, który przechodzi obecnie fazę testów. 



Ma to być zastrzyk dostępny w formie pena, tak jak insulina. Dla byłoby to coś wspaniałego do użytku w sytuacjach jak powyższa, z wczorajszej nocy. Z założeń producentów wynika, iż w przyszłym roku produkt ten ma zostać wprowadzony do sprzedaży w Stanach. Pozostaje nam nic innego jak trzymać kciuki i czekać, aż G-Pen pojawi się w Polsce :-)


1 komentarz:

  1. Mam nadzieję, że pomogę trochę cukrzykom w życiu codziennym. Jest taka aplikacja mobilna Diabetix dla cukrzyków, która zapisuje pomiary poziomu cukru we krwi i wysyła je od razu do naszego lekarza. Więcej info na stronie: www.diabetix.pl

    OdpowiedzUsuń