środa, 6 sierpnia 2014

MySugr- aplikacja, która zmieniła moje podejście do elektronicznych dzienniczków.

Wracam, moi drodzy :-) I to z wpisem, o który bym siebie nie podejrzewała. Od czasu zakupu pierwszego "smartfona" (marny Samsung z wysuwaną z boku klawiaturą na Androidzie) kombinowałam z najróżniejszymi aplikacjami pomagającymi okiełznać bazę, bolusy, pomiary, itp. Było tego sporo, większości nazw już nie pamiętam nawet. Nic nie przypadło mi do gustu, wszystko mnie męczyło i takim oto sposobem w zeszłym roku zaczęłam pisać standardowy dzienniczek. Całkiem niedawno natknęłam się na aplikację MySugr w Google Play. I przepadłam krótko mówiąc. W kilku słowach postaram się opisać tą aplikację, jej wady i zalety.

Menu



Ekran główny
Na samej górze mamy dwa duże przyciski- lupa (wyszukiwanie) i plus (dodanie nowego wpisu). Wyszukiwanie działa tylko w wersji PRO.
Poniżej na zielonym tle mamy widoczny wykres z bieżącego dnia, a na nim zaznaczone poziomy, bolusy (niebieska kropka) i posiłki (brązowa kropka).
Na ekranie głównym znajdziemy też podstawowe informacje na temat naszych wyników- ilość podanych w ciągu dnia jednostek, średnia z 7 dni, średnie odchylenie z 7 dni, dzisiejsze posiłki, stosunek hiper do hipo, aktywność w ciągu tygodnia, wyzwania i pole do zapisania się do wersji PRO.


Dodawanie wpisu

Dodając nowy wpis możemy ustawić dowolną datę i godzinę, możemy też dodać lokację. Następnie to co widać- glukoza, ww, bolus, tymczasowa d. podstawowa, aktywność, miejsce na notatkę. 

Mamy też od zatrzęsienia znaczników do wyboru (śniadanie, obiad, kolacja, wysiłek, korekta, itp.) Bardzo mi się to podoba, bo w normalnym dzienniczku nie zawsze wpisywałam takie pierdoły, a są one czasem istotne, szczególnie podczas wizyty u diabetologa.


Przegląd dziennika

Wybierając z menu opcję dziennik możemy swobodnie przejrzeć sobie każdy wpisany dzień czy rekord na daną godzinę. Na górze mamy również wykres dzięki któremu łatwo dojść co gdzie jest nie tak.


Analiza
Wybierając z menu tą opcję możemy przejrzeć średnią z 24h, 7 dni, 14 dni czy całego miesiąca. Dla przykładu 24h:


Sprawozdania

Dostępne są tylko w wersji PRO, ale! Jeśli zalogujemy się do swojego konta na mysugr.com możemy za free utworzyć sprawozdanie za wybrany okres ;-)


Wyzwania
To jest coś fajnego! Za każdy wpis do dziennika (ww, glukoza, bolus, znacznik, lokalizacja, itp.) zdobywamy punkty. Przykładowo biorąc udział w wyzwaniu "Go Pro" muszę przez 7 dni pod rząd zdobyć 50 punktów, żeby otrzymać darmowy 7-dniowy dostęp do wersji PRO aplikacji (normalnie dostęp PRO kosztuje 79,99 zł...). Do większości wyzwań dostęp jest również tylko dla użytkowników PRO.


Profil i ustawienia

Tutaj wpisujemy swoje dane (imię i nazwisko, płeć, datę urodzenia, rodzaj cukrzycy, od kiedy chorujemy), zakres poziomu glukozy we krwi, rodzaj terapii i takie różne pierdoły.



Bardzo przypadła mi do gustu ta aplikacja, jednak cena wersji PRO nadal mnie odstrasza- 80 zł za kilka dodatkowych funkcji to według mnie zdecydowanie za dużo :-( Wśród funkcji PRO znajdziemy m.in.:
- możliwość dodania zdjęcia posiłku
- ustawienie przypomnienia
- stworzenie sprawozdania
- wpisanie bazy
- chronologia dziennika
- nielimitowane wyzwania
- "szukajka"
- wsparcie priorytetowe.

Największym minusem według mnie jest brak możliwości wprowadzenia bazy w wersji podstawowej. Jestem w trakcie wyzwania Go Pro, więc jak je ukończę będę miała możliwość sprawdzenia jak to wszystko działa i myślę, że wtedy zapadnie decyzja czy warto wydać te 80 zł czy nie.

A Wy- korzystacie z takich aplikacji? Jeśli tak, to jakich? :-)

2 komentarze:

  1. Zainstalowałam sobie ;) Całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Korzystam dla mojego dziecka - 8 lat. Bardzo mu się spodobała i po jednym dniu sam zaczął wpisywać.Tez jesteśmy w trakcie wyzwania goPro.Mnie brakuje wpisów wbt i bolusa przedłużonego. Wpisuję to w opisie. Ale ogólnie fajna rzecz. Polecam.

    OdpowiedzUsuń